click me

23 June 2009

BRTM 2009: Juara milik siapa?

BINTANG RTM muncul lagi. Walaupun pengaruhnya tidak segah program realiti lain, namun ia mencatat rekod sebagai satu-satunya pertandingan yang masih berpaksi kepada bakat dan kualiti nyanyian 100 peratus pilihan juri.

Hampir empat dekad berlalu, jenama Bintang RTM bukan sesuatu yang asing.

Bakat-bakat yang dicungkil daripada pertandingan itu terbukti menghimpun nama-nama besar yang cukup gah.

Malah, ada di antaranya sudah boleh diangkat sebagai bintang sepanjang zaman.

Siapa tidak kenal dengan nama-nama seperti Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad, Jamal Abdillah, Ramlah Ram, Juliza Adzlizan, Rosemaria, Rohana Jalil dan Azharina.

Melangkah ke edisi tahun 2009, BRTM akhirnya menyenaraikan lapan peserta yang bakal berentap pada pertandingan akhir di Stadium Negara, pukul 8.30 malam pada 28 Jun ini.

Mereka ialah Nur Ernie Shahirah Zakri, 17, atau Ernie, Nur Azilla Mohd. Ibrahim, 23, (Zilla); Jo-Anna Sue Henly Rampas,(Jo-Ann), 20, dan Nur Fatin Nabila Noor Sazley,(Fatin) 18.

Tidak ketinggalan, Saidatul Aina Jamaluddin,(Aina) 22; Arnizam Michael,(Nizam), 22; Mohammad Adlizan Baharudin, (Adli), 23 dan Mohd. Ikbal Abdul Hatam, (Ikbal); 18.

Siapakah yang bakal dinobatkan sebagai juara BRTM 2009 untuk meneruskan legasi seni senior-senior mereka memahat nama sebagai penghibur yang disegani?.

Segalanya bakal terjawab pada malam kemuncak yang mengangkat tema 'Malam Seribu Bintang' itu.

baca cerita penuh di sini: utusan Malaysia online

note:Jangan lupa saksikan konsert akhir BRTM 2009 pada 28.6.09,pukul 8.30pm di tv2.Undi peserta kegemaran anda untuk 'peserta plg popular' ;)

No comments: